26.07.2022 pierwszy dorodny Ispolin A.D. 2022

 Po nieciekawym początku pomidory zaczynają wychodzić na prostą. Nieziemskie upały zostawiły wypalone jedno piętro kwiatów, ale wygląd liści się już poprawił a owoce nabierają masy i kolorów. Teraz dojrzewają już odmiany wielkoowocowe, dzisiaj  do skrzynki trafił pierwszy champion odmiany Ispolin. 

W tym roku musimy zmienić zasady i pierwsze dorodne okazy z każdej odmiany odkładamy aby pozyskać nasiona ponieważ nikt nie ma pewności czy w przyszłym roku sprzedaż nasion w obrocie amatorskim będzie się mogła odbywać bez paszportów roślin. Na wszelki wypadek zgromadzimy sobie zapas nasion. 
Na ogrodzie zaczyna się już robić pustawo, bób zjedzony, czosnek zebrany teraz w ich ślady poszła cebula. Pierwsza transza 
już zapleciona i wisi na pięterku szopki, druga dzisiaj została brutalnie wyrwana i podeschnięta dołączy do reszty. Kilka dni temu nawiedziła nas burza, jak już się żywioł przewalił na niebie została taka ładna chmurka 
 Myślałem, że tylko ja ją pstryknąłem i zdziwiłem się kiedy na Facebooku zobaczyłem ją na kilkunastu ( jak nie więcej) zdjęciach. A chmura fizycznie była trochę poniżej Kielc, około 170 km od naszej wsi. 
Takie kwiatki też mamy na ogródku, ale z niedostatku deszczu bardziej wyglądają na ozdobne niż jadalne. 
Dzisiaj odbyła się na tarasie doroczna, tradycyjna sesja rodzinna. Po raz pierwszy uczestniczył w niej Rocco, koty się nie załapały bo mogłaby to być ich ostatnia sesja.  
Tak się pies zmęczył pozowaniem, że poszedł spać a żeby mu nic nie przeszkadzało to schował uszy do domu. 




 

Komentarze