12.04.2019 zima zaskoczyła nas jak małe dzieci

Kiedy wczoraj w ciągu dnia czytałem o przymrozkach na sporych obszarach Polski to cieszyłem się, że u nas tak zacisznie i spokojnie. Radość nie trwała długo bo już przed północą zaczął prószyć śnieg z deszczem. Było już za późno na ratowanie roślinek ze szklarni bo temperatura na dworze spadła poniżej 1⁰ C i do tego padało. Wytrzymałem jakoś do rana licząc na to, że zielenina nie zamarznie. rano widok ogrodu zaskoczył nas totalnie.



Zaraz po śniadaniu ruszyliśmy z Jagodą zakładać doraźne ogrzewanie w szklarni. Roślinki skupiłem jak się dało najbliżej siebie a nad nimi zabłysło słońce 😊

Temperatura przy dwóch stopniach na zewnątrz wydaje się wystarczająca. 
Mam tylko nadzieję, że sadzonki nie odchorują tego ataku zimy a my mamy nauczkę na przyszłość, że Polska to nieprzewidywalny kraj. Oświetlenie zostało włączone na dzisiejszą noc i szklarnia wygląda jak kombinat ogrodniczy ;) 

Komentarze